Svårt att sova, röd i flabben och nyser hela tiden :)

Jill Lagerqvist – CA resan Biverkningarna kommer som ett brev på posten! Fast Postnord är inte lika pålitliga som mina biverkningar 😂 Igår fick jag cg-behandling och som vanligt intressanta resor t&r! Hemresan bjöd på en särskild utmaning med en äldre kvinna som inte mådde så bra först. Men den berättelsen kommer det inte merFortsättFortsätt läsa ”Svårt att sova, röd i flabben och nyser hela tiden :)”

Normalisation

Jill Lagerqvist – CA resan Det nya normala och tankar om det Sakta har jag vant mig själv liksom familjen och vännerna också gjort så. Jag är inte universums mittpunkt, även om jag för mig själv finner ett centrum inombords. Det ”måste” bli så. Livets nu blir det nya normala och ut pyser sakta luftenFortsättFortsätt läsa ”Normalisation”

Om att önska annat

Jill Lagerqvist – CA resan Det finns inget ”avundsvärt” med mitt liv just nu Krasst sitter jag här på morgonkvisten och konstaterar det faktum att det jag/vi är i nu, är det inget avundsvärt eller att någon skulle vilja byta plats. Fattar helt! Jag vill däremot byta, önska annat och komma bort! Det fattar jagFortsättFortsätt läsa ”Om att önska annat”

Funkismamma & cancerdiagnos

Jill Lagerqvist – CA resan Allt för dig min son! Jag går hur långt som helst för dig min son! Jag kommer kämpa så länge jag andas och lever! Jag måste bli jättegammal och se till att ordna upp till det allra bästa för dig innan jag lämnar jordelivet! Vilka måste jag prata med innanFortsättFortsätt läsa ”Funkismamma & cancerdiagnos”

Allt det vackra finns öppet för oss

Jill Lagerqvist – Feelgood inifrån och ut En torsdag i stillhet och vackerhet Klockan 04.15 hade jag legat vaken en stund och kände hur all medicin kickade igång i min kropp och jag mådde lite illa, det kröp i kroppen och kändes obehagligt. Då hoppar vår lilla Sune voffs upp till mig, snurrar ihop sigFortsättFortsätt läsa ”Allt det vackra finns öppet för oss”

Hej å hå

Jill Lagerqvist – CA resan En lååång dag igår Jag gick upp extra tidigt, tog en dusch, fixade med lite grejjer och åt frukost tillsammans med sonen som vanligt. Tankarna flög hit och dit. Hur ska det gå? Kan du va snäll och släppa på oron nu Jill! Djupa andetag… sen kom älskade fina farmorFortsättFortsätt läsa ”Hej å hå”

Bonusveckan

Jill Lagerqvist – CA resan Den viktiga vilan Varannan vecka har varit ganska tufft och jag har fått några dagar varje gång som varit bättre. Men jag erkänner utan omsvep att det är väldigt tufft och ibland utmanande. Det går inte att på förhand veta, men nu vet jag en del och snart står jagFortsättFortsätt läsa ”Bonusveckan”

Låt inte dagarna bara gå

Jill Lagerqvist – CA resan P A U S från det jag brukar göra Jag har tänkt på det ett tag. Hur allt fortsätter kännas som att det rusar på och ändå, vad är verkligheten? Jag är ganska mycket ensam om dagarna och har således tiden för mig att tänka och känna efter. Det ärFortsättFortsätt läsa ”Låt inte dagarna bara gå”

Ganska mycket nya rutiner

Jill Lagerqvist – CA resan När man ”måste” så gör man oavsett Det är inget nytt för mig att komma fram till rubrikens slutsats. Som funkismamma så har jag under många år levt med detta mottot. Det blir min drivkraft av den villkorslösa kärleken till min son. Även när jag inte orkat så har jagFortsättFortsätt läsa ”Ganska mycket nya rutiner”

Mål & mening

Jill Lagerqvist – CA resan Meningsfullt innehåll När livet bara rullar på och vi låter dagarna komma och passera. ”Jodå, det rullar på” säger vi ju allt som oftast som svar på hur läget är. Ibland går det vansinnigt fort och ändå tror jag vi oftast tänker att vi har väl inte gjort något specielltFortsättFortsätt läsa ”Mål & mening”